انواع لامپ ها

دسته بندی
دسته‌بندی نشده

لامپ ال ای دی شمعی اشکی و حبابی

لامپ ادیسونی فیلامنتی ال ای دی

لامپ های هالوژن LED و SMD و COB

لامپ های کم مصرف

لامپ های فلورسنت

لامپ های هالوژن

لامپ های متال هالید

لامپ بخار سدیم و بخار جیوه

لامپ رشته ای

آشنایی با انواع لامپ ها

لامپ ال ای دی شمعی اشکی و حبابی:

لامپ ال ای دی (LED) نوعی لامپ‌ است که برای روشنایی از دیود نورافشان استفاده می‌کند. در واقع این لامپ یک دیود نورافشان نیمه رسانا است که زمانی که جریان الکتریکی از آن عبور می‌کند از خود نور مرئی منتشر می­کنداین لامپ‌ها که در ابتدا بیشتر به عنوان چراغ در درون دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد داشتند، با مزایای لامپ ال ای دی سقفی و همچنین کاربردهای لامپ ال ای دی سقفی ، این محصولات توانسته اند جای خود را در صنعت روشنایی دنیا باز کنند.

لامپ رشته ای:

همان لامپ‌های معمولی و سنتی هستند. در یک لامپ رشته‌ای، رشته‌ای از تنگستن وجود دارد و هنگامی که جریان از آن عبور می‌کند باعث درخشش آن می‌شود و لامپ را اصطلاحاً روشن می‌کند.

لامپ فلورسنت:

لامپ‌های فلورسنت  که به لامپ مهتابی نیز شهرت دارند، پیچیده‌تر از لامپ‌های رشته‌ای هستند. در این لامپ‌ها، یک لوله فلورسنت بین کاتدها وجود دارد. لوله از جیوه و سایر گازها پر شده است و عبور جریان، سبب تابش در آن‌ها می‌‌شود. پوشش فسفر در بیرون انرژی تابشی را به نور مرئی تبدیل می کند.

لامپ هالوژن:

لامپ هالوژن نسخه بهبود یافته‌ لامپ‌های رشته‌ای هستند که در آن‌ها، رشته تنگستن با یک پوشش شفاف پوشانده می‌شود. دلیل نامگذاری این لامپ، این است که در آن مقدار کمی هالوژن با یک گاز بی اثر وجود دارد.

لامپ متال هالید:

لامپ متال هالید از یک لوله تخلیه یا لوله کمانی درون یک محفظه تشکیل شده‌اند. این لوله می‌تواند از جنس سرامیک یا کوارتز باشد و حاوی جیوه، نمک‌های متال هالید و یک گاز فعال‌ساز است.

برای مشاهده همه روشنایی ها کلیک کنید

نظرات بسته شده است.