سینی کابل فلزی یا گالوانیزه

دسته بندی
دسته‌بندی نشده

مواد سازنده سینی کابل:
بیشتر سینی کابل ها از فلز (فولاد کم کربن، فولاد ضد زنگ و انواع آلیاژهای آلومینیومی) یا فلزی که با ضد زنگ پوشیده شده است ساخته می‌شوند. انتخاب نوع آن به شرایطی است که قرار است از آن استفاده شود.

سینی کابل آلومینیوم:
همانطور که از نام آن مشخص است از جنس آلومینیوم ساخته شده است، و برای محیطهایی که احتمال زنگ زدگی به دلیل شرایط جوی وجود دارد استفاده میشود. . یکی از ویژگی های آن وزن سبک آن است . مزیت دیگر سینی کابل آلومینیومی غیر مغناطیسی بودن آن است که هدر رفتن الکتریسیته را به حداقل میرساند.

سینی کابل فولاد:
سینی کابل فولادی از فولاد که مقاومت بالایی دارد استفاده میشود. مهمترین ویژگی سینی کابل فولادی مقاومت بالا و قیمت ارزان آن است . اما از بزرگترین معایب آن میتوان وزن سنگین آن را نام برد و خاصیت ضد زنگ زدگی پایین از دیگر معایب آن است. برای برطرف کردن این ایراد این است که از ضد زنگ استفاده شود تا مقاومت آن بیشتر شود.

سینی کابل فولاد ضد زنگ:
جنس سینی کابل از جنس فولاد ضد زنگ است که کارایی و عملکرد خوبی دارد مخصوصا در محیط هایی که دمای بالا دارند. سینی کابل از جنس فولاد ضد زنگ در برابر رنگ دانه‌ها، مواد شیمیایی آلی و مواد شیمیایی غیر آلی در دمای بالا مقاوم است. سینی کابل فولادی اگر دارای ترکیباتی از کرومیوم، نیکل و درصد کمی از کربن باشد، در برابر زنگ‌زدگی بسیار مقاوم است وجوشکاری را بسیار ساده میکند.

سینی کابل با پوشش گالوانیزه:
بیشترین سینی که مورد استفاده قرار میگیرد گالوانیزه است. چرا که این روش بسیار از نظر اقتصادی مفرون به صرفه است و همچنین مقاوم در برابر تغییرات شیمیایی است.مقاومت سینی کابل گالوانیزه کاملا به ضخامت پوشش گالوانیزه در برابر زنگ‌زدگی بستگی دارد.

نظرات بسته شده است.